A művészlélek barátomnak autóbérlésre van szüksége

Meséltem már nektek Tomoról? Nem vagyok benne biztos. Igazi dilis, megfoghatatlan művészlélek, gyerekkorom óta jó barátom. Előfordul, hogy alkotási válságra vagy éppen fellángolásra hivatkozva hónapokig nem hallok felőle, de már megszoktam, és nem bánt a dolog. Olyan festményekkel, szénrajzokkal jön mindig, mikor előkerül, hogy már a puszta látvány megéri a pár hónapos mosolyszünetet. Sok vázlata bekeretezve díszíti a lakásom falát.

Az emberek azt hiszik alapvetően még mindig, hogy a pénzügyhöz, a kocsikhoz a pasik értenek jobban, de nálunk ez máshogy van. Tomo a művész, én a logikus és racionalista.

De azért neki is vannak jó döntései, jó húzásai. Most kitalálta, hogy autóvezetést fog oktatni, mert a festés mellett a vezetés a másik szenvedélye. Elvégezte az iskolát, ami szükséges hozzá, de most autóra lenne szüksége.

Azon vacillál, hogy hitel, lízing vagy tartós bérlés lenne-e megfelelő a számára?

Mondtam, hogy tudok egy tuti weboldalt, ahol mindent leírnak ezekről a lehetőségről, amit tudnia kell ehhez a döntéshez: http://www.flottakezeles.hu/hitel-lizing-tartos-berlet-afa.html. Amikor édesapám bizonytalankodott, hogy számára mi lenne a megfelelő, akkor akadtam rá, és igen hasznosnak bizonyult.

A honlap kitért a hitel és a lízing közös vonásaira, és különbségeire is, majd ezekkel összehasonlítja a tartós bérlet lehetőségét – így mindenki könnyedén eldöntheti, melyik számára a legmegfelelőbb.

A http://www.flottakezeles.hu/hitel-lizing-tartos-berlet-afa.html ezen kívül külön menüpontban tárgyalja a flottakezelést, és ajándékba kínál egy 5 részes sorozatot, egy levélsorozatot, melyre fel lehet iratkozni, és így mindenfélét megtudhatunk a költségscsökkentési lehetőségekről. Persze édesapámat azonnal felírattam rá, becsülettel végig is olvasta az egészet, és azóta is ajánlja mindenkinek, így ezzel a lehetőséggel Tomo is élt.

Ezen kívül a honlap bemutatja a szolgáltatásait, ahol mindenki eldöntheti, számára melyik csomag lenne a legmegfelelőbb, az elvárásai, szükségletei alapján, illetve megvásárolható autóikat is prezentálják.

Tomóval szemügyre vettük hát azt, ami őt most elsősorban érdekelte: a hitel, lízing és tartós bérlés infókat. Az előbbi kettő ugyebár egy pénzügyi termék. Az amortizáció, vagyis az értékcsökkenés tekintetében hasonlóan működnek, azonban a finanszírozási fedezet és tulajdonjog tekintetében eltérőek. A lízingnél ugyanis maga az autó is szolgálhat fedezetként, a finanszírozási képességeinken túl, míg a hitelnél erre nincs lehetőség. Ellenben a hitelnél a szerződés aláírásával ránk száll a tulajdonjog, míg a lízingnél csak az utolsó részlet kifizetése után történik ez meg.

Ettől függetlenül felírható, elkönyvelhető az aktiválás, az értékcsökkenés, stb. Viszont a költségelszámolásnál csak a törlesztő részlet kamattartalmát lehet felírni költségként, ami elég elég csekély, a példaként felhozott 60 ezres összegnél például csak 5-10 %.

Ezzel szemben a bérlet autónál a bérleti díj teljes egésze elkönyvelhető költségként, ami elég nagy előny. Hátrányára ott van viszont az iparűzési adó, emiatt elméletileg magasabb a tartós bérlet költsége. Azonban ha az egészét vizsgáljuk a két lehetőségnek, akkor mást mutatnak a szemléltetésül szolgáló grafikonok. A tartós bérletnél ugyanis van egy bizonyos maradványérték, ami nem a mi pénztárcánkat terheli, hiszen a tartós bérlet lejártakor a flottakezelő azon az áron értékesíti a gépjárművet. Így a havi fizetendő összeg még az iparűzésivel is alacsonyabbra jön ki.

Láttam, hogy Tomo feje már zúg a sok infótól, ezért gondoltam ideje témát váltani. Még vagy két óráig dumáltunk a legújabb alkotásairól és arról, amin most dolgozik (azt még nem láthatom).

Mikor pár hét múlva találkoztunk, már a lízingelt autójával jött értem, és olyan boldogan vigyorgott, amilyennek már rég nem láttam.